Kentdeha – Deha TV Radyo

YILBAŞI AKŞAMINI SAĞLIKLI GEÇİRİN!

YILBAŞI AKŞAMINI SAĞLIKLI GEÇİRİN!
1 views
31 Aralık 2021 - 11:38

Yılbaşı gibi özel günlerin insanları büyük sofralarda buluştururken,  yapılacak doğru seçimlerle sağlıklı beslenmeye devam etmenin mümkün olabildiğini söyleyen uzmanlar, özellikle içinde bulunduğumuz şu günlerde doğru ve sağlıklı beslenmenin bağışıklık sistemimiz için önemine dikkat çekti.

Tüm Gün Normal Rutininizde Beslenin, Günü Aç Geçirmeyin!

Yılbaşı gecesinden önce tüm gün normal rutinde beslenmek gerektiğine işaret eden uzmanlar, “Akşama mide hacminizin boş olmasını sağlamak için gün içinde öğün atlarsanız akşama kadar kan şekeriniz düşeceğinden akşam besin alımınızı kontrol edemeyebilirsiniz. Güne güzel bir kahvaltı ile başlayın. Öğlen sebze yemeğinin yanında 1 kâse yoğurdunuzu tüketin. Öğle yemeği ile akşam yemeği arasında 1 porsiyon meyve ve 2 tam ceviz ile ara öğün yapın” diye konuştular.

Çok Yağlı ve Bol Soslu Ana Yemek Tercih Etmeyin

Yılbaşı sofrasında ana yemeğin çok yağlı ve bol soslu olmaması gerektiği uyarısında bulunan uzmanlar, yağlı ve soslu yemeklerin sindirimi zor olacağından yağlı bir yemeğin tüm gece rahatsız edeceğini bu nedenle ana yemeğin fırında, ızgara veya haşlama gibi yöntemlerle hazırlanmasını önerdi.

Yemek Masasında Uzun Süre Kalmayın

Yemek masasında kalınan süre uzadıkça daha fazla yemek yemeğe eğilim olacaktır. Yemek yedikten sonra sohbete yemek masasından kalkarak devam etmekte fayda vardır.

Yılın İlk Gününe Yürüyerek Başlayın

Yılın ilk gününde kahvaltı sonrasında açık havada yürüyüş yapılması gerektiğini dile getiren uzmanlar, “Açık havada yapılacak güzel bir yürüyüş hem yeni yıla güzel bir başlangıç yapmanızı sağlayacak hem de bir önceki gece aldığınız kalorilileri yakmak için güzel bir fırsat yaratacaktır” dediler.